Mi az a SEO?

A SEO egy angol mozaikszó, jelentése Search Engine Optimization azaz keresőoptimalizálás. Bővebben a weboldalak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítási folyamata.

Miért fontos a SEO?

Az emberek keresőmotorokat (google,yahoo,bing) használnak az elérni kívánt tartalom megtalálásához. A keresőmezőbe olyan kifejezéseket (kulcsszavakat) írnak, amik a legjobban összefoglalják a keresett témát. A keresésre a böngésző találatokkal válaszol,melyek mögött egy-egy weboldal áll. Bizonyított tény, hogy az emberek nagyjából 70%-a az első oldalról választ webhelyet, és a második oldalra már el sem jut. Az esetek 99%-ban a lista első néhány találata fizetett hirdetés (PPC – Pay Per Click), a többi viszont a keresőmotor értékelése alapján felállított organikus sorrend. A keresőoptimalizálás során tehát azt próbáljuk elérni, hogy az organikus találatok között minél előkelőbb helyet foglaljon el weboldalunk.

PPC vagy SEO? 

Ügyfeleink gyakran kérdezik milyen stratégiát válasszanak, hogy weboldalukat minél többen megtalálják az interneten. Nos, röviden a PPC és a SEO együtt a leghatékonyabb.

PPC

  • A fizetett hirdetésekkel addig tudunk ülni a találatok trónján, míg fizetünk. Gyors, hatékony, drága. 

SEO

  • A keresőoptimalizálás hosszú távú folyamat de “ingyen” van. Azért az idézőjel, mert a SEO egy része fejlesztői feladat,amit általában egyszer kell kifizetni de így a programozónk munkadíjában benne lesz. 

A SEO összetétele 

Azt, hogy a megjelenített találatok között egy weboldal hányadik helyen áll, több dolog is befolyásolja. 

A SEO három részre osztható:

  • Technikai
  • Tartalmi
  • Off-page 

Technikai SEO

Ahogyan a neve is jelzi ez a keresőoptimalizálás technikai része, amiért a fejlesztő a felelős. 

A keresőmotor által vizsgált legfontosabb szempontok:

  • weboldal betöltési sebessége
  • szerkezeti összetétele
  • URL-ek kialakítása 
  • fájlok, különösen a képek mérete
  • SSL 
  • 301-es, 302-es átirányítás
  • 404 oldal
  • zsákutca (Ne legyen olyan oldal a weboldalon belül,ahonnan nem lehet interakcióval tovább vagy visszalépni. Így a böngésző zsákutcába kerülhet.)

A keresőmotor ellenőrzi, hogy szerkezetileg megfelel-e az oldal az elvárásoknak, és ezek alapján pontozza. 

Tartalmi SEO

A keresés pillanatában a keresőmotor az oldal tartalmi részét is vizsgálja, egészen pontosan azt, hogy az adott kulcsszóhoz mennyire illik az oldal tartalma. Átnézi a weboldal címét, kiemelt szerkezeti elemeit, képek címeit, URL-eket majd a megírt szövegeket. Amennyiben a keresőmotor egészséges számban talál kulcsszavakat az oldalon, és a webhely minden más SEO szempontnak maradéktalanul megfelel, úgy a találati listában is megjeleníti a versenytársak mellett. Amennyiben egy weboldal készítésénél fontos szempont a SEO, úgy érdemes kikérni fejlesztőnk vagy SEO szakember véleményét az általunk megírt szövegről is.

OFF-page SEO  

Az OFF-page SEO alá tartozik minden olyan tényező, amely nem a weboldalon történik de hatással van rá. Ide tartoznak a más oldalakról a miénkre mutató linkek. (pl.: Egy hírportálon megemlítik a weboldalunkat.) Azonban nem mindegy milyen oldalról érkezik ez a link, ha a google nem találja biztonságosnak és hitelesnek azt az oldalt, az a mi SEO értékünket is rontja. Összességében viszont elmondható,hogy minél több hiteles link mutat oldalunkra, annál előkelőbb helyet kapunk a találatok között.

Egyéb SEO szempontok

  • Mikor jegyezték be a domaint. (Sokan kereskedelmi célból, sokan pedig a SEO szempont miatt vásárolnak domaint.)
  • Mennyi és milyen minőségű tartalom van az oldalon. 

Zárszóként, a SEO a marketingstratégia része. A leírtaknál sokkal összetettebb és bonyolultabb, ezért a keresőoptimalizálást érdemes minden esetben szakemberre bízni.

Oszd meg ismerőseiddel, ha tetszett.

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Kapcsolódó blogbejegyzéseink